Leveringstid:
Ca. 3-7 hverdage (3-4 uger for værnglas/gelænderglas)
Du vil indenfor én hverdag modtage en e-mail med leveringsdatoen.
Husk at tjekke dit spamfilter og uønsket post!

Leveringspriser *
Glas  398,00 DKK
Tilbehør0-1 kg = 85,00 DKK

  1-5 kg = 109,00 DKK

Langgods >2 meter       265,00 DKK

Fragt til ikke brofaste øer tillæg på 680,00 DKK
*Gratis hvis du selv ønsker at afhente varen i en af vores butikker.
Produktsøgning
Trustpilot
Gå til forsiden
Gå til forsiden
Din kurv
0 varer i din kurv:
DKK 0,00
Leveringstid:
Ca. 3-7 hverdage (3-4 uger for værnglas/gelænderglas)
Du vil indenfor én hverdag modtage en e-mail med leveringsdatoen.
Husk at tjekke dit spamfilter og uønsket post!

Leveringspriser *
Glas  398,00 DKK
Tilbehør0-1 kg = 85,00 DKK

  1-5 kg = 109,00 DKK

Langgods >2 meter       265,00 DKK

Fragt til ikke brofaste øer tillæg på 680,00 DKK
*Gratis hvis du selv ønsker at afhente varen i en af vores butikker.
 Produkter


Salgs- og leveringsbetingelser

opdateret senest oktober 2023

Glas Shop A/S

CVR: 50588416

Vibeholmsvej 29

2605 Brøndby

info@glasshop.dk

Tlf. 56504646


Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser er gældende for ethvert salg fra Glas Shop A/S’ webshop (internetbutik), medmindre andet særskilt aftales mellem Glas Shop A/S og kunden. For forbrugerkøb gælder som udgangspunkt købelovens regler herfor og for køb mellem erhvervsdrivende købelovens almindelige regler.         

 

www.glasshop.dk er en e-mærket netbutik. Når du handler på e-mærkede netbutikker, har du altid adgang til e-handelsfondens forbruger hotline.

 


1. Bestilling, fortrydelsesret og returret

 

1.1 Bestilling

 

Bestilling af varer afgives bindende på Glas Shop A/S’ webshop www.glasshop.dk ved besøg i internetbutikken. For standardvarer gælder dog 14 dages fortrydelsesret fra kunden modtager varen, medens bestilling af varer, der særfremstilles på grundlag af kundens bestilling ikke kan fortrydes.


 

Ved standardvarer forstås f.eks. tilbehør som f.eks. beslag, hvor kunden ikke selv opgiver mål.

 

 

Ved særfremstillede varer menes varer, hvor kunden selv har opgivet mål og type.

 

I visse tilfælde følger med leverancen produktbeskrivelser og brugervejledninger til kundens brug. Såfremt kunden ønsker yderligere rådgivning fra Glas Shop A/S, kan dette ske ved henvendelse på tlf.nr. 56504646 og e-mail info@glasshop.dk

 

Straks efter bestillingen modtager kunden en kvittering på, at vi har modtaget bestillingen. Kunden kan, indtil varen er leveret, få tilsendt en kopi af ordrebekræftelsen ved henvendelse på e-mail info@glasshop.dk.

 

 

1.2 Fortrydelsesret

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

 

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives pr. telefon 56504646 eller pr. mail på info@glasshop.dk eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i disse betingelser. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

 

 

1.3 Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

 

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for U-skinner og plastiklister.

Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. 200 DKK.

 

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

1. Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,

 

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

 

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

 

Glas Shop A/S

Vibeholmsvej 29

2605 Brøndby

 

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.

 

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

 

 

 

2. Ordrebekræftelse og levering

 

Varen leveres til adressen, idet etagebeboelse dog er undtaget. Ved etagebeboelse leveres varen ved opgangen, og kunden skal selv sørge for, at varen bliver båret op, medmindre andet er aftalt med Glas Shop A/S. Kræves en mand ud over chaufføren til at bære varen op, skal dette aftales særskilt og vil ske mod tillægsgebyr.

 

Levering foregår mellem kl. 7.30 - 16.00. Ønsker kunden et nærmere anslået tidspunkt for levering, kan kunden kontakte Glas Shop A/S på leveringsdagen og få oplyst et cirka tidspunkt.

 

Er der tale om levering i områder, der er svært tilgængelige - f.eks. sommerhusområder - skal kunden selv sørge for transport fra tættest mulig parkeringsplads, hvortil lastbiler kan køre.

 

Er der ingen hjemme ved leveringen, og afsætning på adressen ikke er aftalt, tages varen med retur. I så fald betragtes varen som afleveret, og Glas Shop A/S er berettiget til at modtage det erlagte beløb fra kunden. Ved omlevering sker dette for kundens regning ved forudbetaling.

 

 

Kunden kan dagen før aftalt leveringstid – senest kl. 12.00 - udskyde dette ved fremsendelse af e-mail til info@glasshop.dk. Der vil herefter tilgå kunden oplysning om nyt leveringstidspunkt. Glas Shop A/S er ansvarlig for skader på varen under forsendelsen.

 

 

Glas Shop A/S’ leveringstid er normalt max. 5 hverdage for standardvarer og normalt max. 10-15 hverdage på særfremstillede varer. I ferier og helligdagsperioder vil leveringstiden kunne være af længere varighed.

 

 

Ved levering på Bornholm og andre ikke brofaste øer, samt i udlandet opkræves særskilt transporttillæg.

 

Fragt af glas koster 398,- DKK. Afhentning af glas på vores afhentningssteder er gratis.

 

 

2.1 Opbevaring på afhentningssted

Er varen bestilt til afhentning på et af Glasshop.dks afhentningssteder, kan varen afhentes fra den dag, der er blevet bekræftet pr. e-mail. Vi opbevarer dine varer i 6 måneder fra den dag, varen er bekræftet klar til afhentning.

Efter 6 måneder kan vi opkræve et dagligt beløb for yderligere opbevaring.

 

 

3. Modtagelse af varer

 

3.1.

Vi opfordrer til, at kunden straks ved modtagelsen kontrollerer varen for synlige fejl/mangler f.eks. brudskader eller ridser, samt at varen stemmer overens med ordrebekræftelsen.

 

3.2.

For at udbedre manglen hurtigst muligt kan kunden reklamere, eventuelt med fotodokumentation, ved henvendelse pr. e-mail: info@glasshop.dk med angivelse af ordrenummeret, der fremgår af ordrebekræftelsen

 

3.3.

For alle mål gælder for leverancer fra Glas Shop A/S en tolerance på +/- 1-2 mm.

 

3.4.   Manglende iagttagelse af pkt. 3.1. betyder ikke at du som forbruger mister din reklamationsret, men det kan medføre at din reklamation afvises, da det kan være svært at bevise transportskader, hvis man venter med at reklamere – Du bør derfor altid tjekke varen ved modtagelse, (om nødvendigt udfylde fragtbrevet med forbehold) og reklamere hurtigst muligt for at være på den sikre side.

 

 

4. Garanti

 

For termo- og energiruder ydes 5 års garanti ifølge Glasindustriens Garantisikring. Læs om den her: http://www.glasindustrien.org/glasindustriens-garantisikring/

 

 

 

 

5. Glas Shop A/S’ mangelansvar

 

Glas Shop A/S påtager sig mangelansvar i overensstemmelse med købelovens regler herom. Købelovens regler for forbrugerkøb er følgende:

 

 

”Køberens mangelbeføjelser

 

§ 78. Lider salgsgenstanden af en mangel, har køberen valget mellem

 

 

1) afhjælpning af manglen,
2) levering af en anden genstand, der stemmer overens med aftalen (omlevering),
3) et passende afslag i købesummen eller
4) ophævelse af købet, hvis manglen ikke er uvæsentlig.

 

 

Stk. 2. Køberen kan ikke kræve omlevering eller afhjælpning, hvis gennemførelse af den valgte beføjelse er umulig eller vil påføre sælgeren uforholdsmæssige omkostninger. Der skal herved tages hensyn til salgsgenstandens værdi uden mangler, manglens betydning, og om anden beføjelse kan gennemføres uden væsentlig ulempe for køberen.

 

 

Stk. 3. Tilbyder sælgeren afhjælpning eller omlevering, kan køberen ikke kræve et passende afslag i købesummen eller ophævelse af købet.

 

 

 

6. Reklamation

 

Kunden har 2 års reklamationsret på leverede varer i overensstemmelse med købelovens bestemmelser.

 

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

 

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

 

Varen sendes til:

 

 

Glas Shop A/S

Vibeholmsvej 29

2605 Brøndby

 

Ved reklamation kan kunden rette henvendelse pr. e-mail eventuelt med fotodokumentation til info@glasshop.dk. Kunden vil herefter modtage en e-mail om, hvorvidt reklamationen kan godkendes, hvornår varen vil blive afhentet, og en ny vare leveret.

Såfremt en ny vare ikke kan leveres evt. på grund af udgået model, farve m.m., vil kunden modtage besked om muligheden for reparation, afslag i prisen eller det fulde beløb refunderet. Det er vigtigt, at kunden samtidig med returnering af en vare, medsender ordrebekræftelsen til Glas Shop A/S. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

 

Viser det sig efterfølgende, at der ikke er fejl/mangler ved varen, er kunden forpligtet til at afholde fragtomkostningerne, hvorfor Glas Shop A/S er berettiget til at fremsende særskilt faktura herfor.

 

 

8. Priser

 

Alle priser oplyst i Glas Shop A/S internetbutik er inklusive 25% moms, men ekskl. porto/fragt. Der tages forbehold for valutaændringer, force majeure, forhøjelse af afgifter og lignende.

 

Alle priser er dagspriser og opdateres løbende.

 

Glas Shop A/S har ret til når som helst, fremadrettet, at ændre oplyste priser, standarder etc.

 

 

9. Betaling

 

Ved betalingen følges instruktionen i internetbutikken.

 

 

Betaling kan ske med Dankort, eDankort(netbank), VISA/Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, Maestro, JCB, overførsel til konto i Danske Bank, reg.nr. 0624, konto nr. 10738539 til Glas Shop A/S, Vibeholmsvej 29, 2605 Brøndby. 

Ved kontooverførsel er kunden ikke dækket af indsigelsesordningen.

 

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.
Hvis der er tale om køb af en specialfremstillet vare, hvor der ikke er fortrydelsesret, vil pengene med dit udtrykkelige samtykke blive hævet, når ordren igangsættes.

 

Kunden bedes oplyse ordrenummer ved betaling via kontooverførsel.

 

 

10. Persondata

 

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

 

Derudover indsamler og lagrer vi anonymiseret information om brugeradfærd til brug i vores markedsføring.

 

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. 

 

Vi videregiver leveringsinformation til vores leverandører:

Scanglas   

GLS

Danske Fragtmænd

 

Personoplysningerne registreres hos Glasshop A/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Den dataansvarlige på www.glasshop.dk er indehaver Brian Hansen. 

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på marketing@glasshop.dk.



 

11. Cookies

Cookies anvendes for at opretholde de varer, kunden har lagt i kurven. Når du besøger dette website, indsamles en række oplysninger om dig, din computer og din adfærd på websitet. I vores cookiepolitik kan du læse detaljeret om de informationer vi indsamler, hvordan vi behandler oplysningerne, hvad vi bruger dem til, hvem der har adgang til oplysningerne, og hvem du kan kontakte om de indsamlede oplysninger.

Ved at besøge og anvende dette website giver du samtidig dit samtykke til vores cookiepolitik og indsamlingen af oplysningerne om dig. 

                        

 

12. Lovvalg

 

For enhver bestilling i Glas Shop A/S’ internetbutik gælder den til enhver tid gældende danske lovgivning, ligesom eventuelle tvister afgøres ved de danske domstole.


 

 

13. Firmaoplysninger

 

Glas Shop A/S

Vibeholmsvej 29

DK-2605 Brøndby

 

CVR-nr. 50588416

Etableringsår: 01.08.2010

 

Tlf.: +45 56504646

E-mail: info@glasshop.dk

www.glasshop.dk

 


 

14. Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Glasshop på tlf. 56504646 eller på mail info@glasshop.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

 

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

naevneneshus.dk 

 

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

 

Handelsbetingelser er senest opdateret den 14/1 2020

 

 

 

 

 

 

STANDARDFORTRYDELSESFORMULAR

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Til:

Glasshop.dk

Vibeholmsvej 29

2605 Brøndby

E-mail: info@glasshop.dk

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

 

________________________________________________________________________

 

Bestilt den: _______________________________ Modtaget den:__________________________________

 

 

Forbrugerens navn:

 

________________________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse:

 

____________________________________________________________________________________

 

 

Forbrugerens underskrift (kun hvis formularens indhold meddeles på papir):

 

____________________________________________________________________________________

 

Dato: _________________